ICT
De leerlingen van de Dr. De Visserschool voorbereiden op het functioneren in en anticiperen op een mediarijke maatschappij.
Eigentijds en uitdagend onderwijs, daar staan wij voor. ICT is hierin onmisbaar. Kinderen vinden ICT leuk, het daagt ze uit en stimuleert om eigen talenten te ontwikkelen. Bovendien is leren werken met ICT een goede voorbereiding op later. Ook voor de school en leerkrachten biedt ICT veel kansen om de kwaliteit van ons primaire proces te vergroten en efficiënter in te richten waardoor er meer aandacht naar de kinderen gaat.
De digitalisatie van lesmateriaal maakt leren uitdagender. Ook de mogelijkheden van het wereldwijde web zorgen ervoor dat alles binnen handbereik is. Van geschiedenis informatie tot en met sociale contacten via bijvoorbeeld Instagram en Snapchat. Kinderen krijgen lessen in mediawijsheid vanaf groep 1. Ook starten we al in de onderbouw met het aanleren van basisvaardigheden en programmeren. Wij denken dat we daar niet vroeg genoeg mee kunnen beginnen.
Digitale leermethodes hebben als groot voordeel dat ze op maat ingezet kunnen worden waarin het kind centraal staat. Iedereen kan leren op het eigen niveau en de voortgang kan eenvoudig gevolgd worden. Onze leerkrachten hebben dus concrete informatie tot hun beschikking en kunnen bijsturen waar nodig. We kiezen voor lesmateriaal en methodes die adaptief en flexibel in te zetten zijn.
We willen niet dat leerlingen een groot deel van de dag achter een laptop zitten, omdat samenwerken, communiceren en bewegend leren en presenteren belangrijke vaardigheden zijn om te ontwikkelen.
Meer hierover kunt u lezen in ons SCHOOLPLAN.