Onze kernwaarden

De basis van ons onderwijsaanbod op de Dr. De Visserschool zijn onze kernwaarden:

PLEZIER

We hebben plezier in ons werk! Wanneer we als team plezier hebben in ons werk stralen we dat uit naar onze kinderen met wie we dagelijks werken. Als je als leerkracht plezier hebt in je werk voel je je fitter, praat je met enthousiasme over kinderen en ben je trots op het werk dat je doet. Je hebt een positieve invloed op je omgeving en op de leerlingen met wie je werkt.

PERSOONLIJK

Leerkrachten kennen hun leerlingen. Ze weten wat hun uitdagingen zijn en geven ieder kind persoonlijke aandacht. Op onze scholen maken we onderscheid tussen leerlingen. We zijn niet allemaal hetzelfde. Kinderen hebben verschillende behoeften en hebben persoonlijke begeleiding nodig die bij hen past.

SAMEN

Kinderen, ouders en leerkrachten maken de school. Dit doen we samen. We betrekken ondernemers uit de omgeving en maatschappelijke organisaties bij ons onderwijs. Samen werken, elkaar helpen en successen vieren zorgt ervoor dat we plezier hebben in ons werk en doelen realiseren. De basiswaarden van ons onderwijs

AMBITIE

Leerkrachten leggen de lat voor zichzelf hoog. Zij willen zich ontwikkelen, zijn nieuwsgierig en hebben een kritische onderzoekende houding. Eigen initiatief en ondernemerschap wordt gewaardeerd. Leerkrachten maken gebruik van actuele bronnen en betrekken leerlingen actief bij hun les. Leerkrachten met ambitie stimuleren kinderen om hun talenten te ontwikkelen.

RESPECT

Leerkrachten gaan respectvol om met de natuur en de ander. Respect voor de ander betekent dat je de ander in zijn waarde laat, ook in zijn anders-zijn. Respect voor ieders eigenheid, talenten en beperkingen. Leerkrachten gaan respectvol met elkaar, ouders en kinderen om en creëren een sfeer van openheid, vertrouwen en veiligheid.